Tuesday, April 15, 2014

Jodoh itu Rahsia ALLAH

A.S.A.L.A.M.U.A.L.A.I.K.U.M

lama rasanya tak meluahkan kata hati, setelah sekian lama mencari kemana arah sebenar, aku kembali menulis rasa hati saat ini.

Tahun 2014 dan 2015 banyak majlis perkahwinan dari teman-teman. Aku? bukan menolak perkahwinan, tapi semakin serik. 3 tahun lebih menjalinkan rasa kasih namun tidak juga mampu mendirikan Masjid seperti angan- angan. Hubungan kami putus di tengah jalan. Aku tidak meletakkan salah pada si lelaki, mungkin aku sendiri ada kesilapan tersendiri, Mungkin ALLAH punya rancangan yang terbaik untuk diri kami. Bila ada yang bertanya, senyum di ukir, tapi hati?? 

Salah aku manusia yang alpa dengan keindahan dunia, melupakan maha pencipta di saat indah, Kini tersungkur baru aku mencari, mungkin ini hidayah dariNya. Insha ALLAH, sedikit demi sedikit aku mencuba mengamalkan gaya hidup ISLAM yang sebenar-benarnya. Diharapkan aku mampu menjadi umat pilihanNya.

Kadang-kadang rasa bila nak sampai jodoh, Aku ingin punya keluarga, mampukah aku menjadi Isteri Solehah, Mampukah menjadi ibu yang mendidik anak - anak penuh sabar. Mungkin masih belum layak, sehingga aku terbaca sebuah blog yang banyak membuatkan aku tersedar, untuk apa dikejar Jodoh, Ia pasti ketemu. Insha ALLAH. klik disini ,

nak ambik sikit ayat tu ye , 


SEKUAT mana kita setia...
SEHEBAT mana kita merancang...
SELAMA mana kita menunggu...
SEKERAS mana kita bersabar...
SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita...
SELAMA mana kita bertahan bersamanya...

Jika ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA tidak menulis jodoh kita bersama orang yang kita sukai, Kita tetap tidak akan Bersama dengannya walau engkau bersusah payah mendapatkannya. Maka cintailah orang sewajarnya .... kerana orang yang kita cintai belum pasti jodoh kita nanti, kadang yang engkau nilai baik untuk mu belum tentu baik untuk ALLAH. 


ok, ikhtibar yang baik :)

No comments:

Post a Comment

COMMENT says: